Zenei intelligencia fejlesztése

Téma: Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.

A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:

Bloom-taxonómia Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma, módszerek, technikák Eszközök
Ismeretátadás
5 perc
A feladat ismertetése: Idézzük fel együtt a film főcímzenéjét. A csoport közösen meghallgatja újra a főcímzenét. Csoportmunka; Zene lejátszó eszköz, CD
Megértés
10 perc
A feladat ismertetése: Alkossatok négy fős csoportokat. A filmben elhangzott zenékből fogtok részleteket hallani. Ismerjétek fel, hogy melyik jelenethez köthető. A diákok a megszólaló zenék hallatán feljegyzik, hogy melyik jelenethez köthető az adott zene. Egyéni munka; Csoportos megbeszélés Toll, papír, dvd, laptop
Alkalmazás
15 perc
A feladat ismertetése: A korábban meghallgatott főcímzenére, minden csoport adjon elő, egy általuk kitalált jelenetet. A diákok csoportokban eljátszanak egy jelenetet. Csoportmunka, szerepjáték Cd, zenelejátszó eszköz
Analízis
10 perc
A feladat ismertetése: A zongora segítségével a film főcím zenéjéből hallhattok részletet. Annak ritmusát tapssal próbáljátok visszaadni. > A diákok meghallgatják az ének tanár által lejátszott zenéket, ritmusát tapssal megpróbálják visszaadni. Egyéni munka Zongora
Szintézis
10 perc
A feladat ismertetése: Alkossatok csoportonként egy négy soros szöveget a témával a kapcsolatban, amit meg lehetne zenésíteni. A diákok csoportonként létrehoznak egy négy soros szöveget, ami megzenésíthető. Csoportmunka; Tervkészítés Csoportonként 1 papír; Toll
Értékelés
5 perc
A feladat ismertetése: Tegyetek javaslatot arra, hogy a különböző jelenetek alatt, milyen zenék csendüljenek fel a filmben. > A diákok a film jeleneteit felidézve, javaslatot tesznek arra, hogy milyen ritmusú, tempójú zene csendüljön fel abban a jelenetben. Csoportos munka, tervkészítés Csoportonként 1 papír; Toll