Zenei intelligencia fejlesztése
Téma:
Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a
Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:
Bloom-taxonómia | Tanári tevékenység | Tanulói tevékenység | Munkaforma, módszerek, technikák | Eszközök |
---|---|---|---|---|
Ismeretátadás 5 perc |
A feladat ismertetése: Idézzük fel együtt a film főcímzenéjét. | A csoport közösen meghallgatja újra a főcímzenét. | Csoportmunka; | Zene lejátszó eszköz, CD |
Megértés 10 perc |
A feladat ismertetése: Alkossatok négy fős csoportokat. A filmben elhangzott zenékből fogtok részleteket hallani. Ismerjétek fel, hogy melyik jelenethez köthető. | A diákok a megszólaló zenék hallatán feljegyzik, hogy melyik jelenethez köthető az adott zene. | Egyéni munka; Csoportos megbeszélés | Toll, papír, dvd, laptop |
Alkalmazás 15 perc |
A feladat ismertetése: A korábban meghallgatott főcímzenére, minden csoport adjon elő, egy általuk kitalált jelenetet. | A diákok csoportokban eljátszanak egy jelenetet. | Csoportmunka, szerepjáték | Cd, zenelejátszó eszköz |
Analízis 10 perc |
A feladat ismertetése: A zongora segítségével a film főcím zenéjéből hallhattok részletet. Annak ritmusát tapssal próbáljátok visszaadni. > | A diákok meghallgatják az ének tanár által lejátszott zenéket, ritmusát tapssal megpróbálják visszaadni. | Egyéni munka | Zongora |
Szintézis 10 perc |
A feladat ismertetése: Alkossatok csoportonként egy négy soros szöveget a témával a kapcsolatban, amit meg lehetne zenésíteni. | A diákok csoportonként létrehoznak egy négy soros szöveget, ami megzenésíthető. | Csoportmunka; Tervkészítés | Csoportonként 1 papír; Toll |
Értékelés 5 perc |
A feladat ismertetése: Tegyetek javaslatot arra, hogy a különböző jelenetek alatt, milyen zenék csendüljenek fel a filmben. > | A diákok a film jeleneteit felidézve, javaslatot tesznek arra, hogy milyen ritmusú, tempójú zene csendüljön fel abban a jelenetben. | Csoportos munka, tervkészítés | Csoportonként 1 papír; Toll |