Javasolt, illetve lehetséges feladatmegoldások
1. Ismeretátadás
A főcímzene meghallgatása.
Ennio Morricone - Return To Life (Fateless OST)
2. Megértés
24 perc 35 mp-től - 24 perc 55 mp-ig : Köves Gyuri a buszon utazik
32 perc 23 mp-től - 33 perc 20 mp-ig: Zsidók utaznak a vonaton
1 óra 4 perc 52 mp-től - 1 óra 5 perc 30 mp-ig: Tábori élet
1 óra 11 perc 48 mp-től - 1 óra 13 perc 15 mp-ig: Hajnali sorakozó
1 óra 36 perc 43 mp-től - 1 óra 37 perc 30 mp-ig: Köves Gyuri beteg
32 perc 23 mp-től - 33 perc 20 mp-ig: Zsidók utaznak a vonaton
1 óra 4 perc 52 mp-től - 1 óra 5 perc 30 mp-ig: Tábori élet
1 óra 11 perc 48 mp-től - 1 óra 13 perc 15 mp-ig: Hajnali sorakozó
1 óra 36 perc 43 mp-től - 1 óra 37 perc 30 mp-ig: Köves Gyuri beteg
3. Alkalmazás
Lehetséges jelenet:
A táborban hajnali sorakozó van. Az őrök fel-alá járkálnak, a foglyok már alig bírnak állni a fáradtságtól, egymást támogatják.
A táborban hajnali sorakozó van. Az őrök fel-alá járkálnak, a foglyok már alig bírnak állni a fáradtságtól, egymást támogatják.
4. Analízis
A diákok a ritmusnak megfelelően próbálják visszaadni az elhangzott zenét.
5. Szintézis
Auschwitz nincsen,
Sorstalanság sincsen,
Nézzünk előre,
A szebb jövőbe.
Sorstalanság sincsen,
Nézzünk előre,
A szebb jövőbe.
6. Értékelés
Vonatozás közben: lassú, monoton zene.
Tábori munkavégzés során: gyorsabb tempójú, pergősebb zene.
Hajnali sorakozó: szomorkás hangvételű, lassú tempójú zene.
Tábori munkavégzés során: gyorsabb tempójú, pergősebb zene.
Hajnali sorakozó: szomorkás hangvételű, lassú tempójú zene.
Javaslatok
A feladatok végrehajtásához az iskola ének-zene tanára tudna a gyerekek
számára segítséget adni. Az analízis feladatánál az ének-zene tanár
segítsége kérhető, hogy zongora segítségével játssza el a kiválasztott
dalt.