Intraperszonális intelligencia fejlesztése
Téma: Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:
Bloom-taxonómia | Tanári tevékenység | Tanulói tevékenység | Munkaforma, módszerek, technikák | Eszközök |
---|---|---|---|---|
Ismeretátadás 8 perc |
A feladat ismertetése: Mond el társaidnak, mit hallottál otthon a Holokausztról! | A diákok 4 fős csoportokban elmesélik egymásnak, hogy mit tudnak a Holokausztról. | Csoportmunka; Beszélgetés | - |
Megértés 7 perc |
A feladat ismertetése: Fejezd ki a saját szavaiddal, hogy mit érezhetett Köves Gyuri édesapja távozásakor! | A diákok lejegyeznek pár gondolatot, majd egyesével mindenki elmondja azt csoporttársainak. | Egyéni munka; Csoportos megbeszélés | Csoportonként 1 papír; Toll |
Alkalmazás 11 perc |
A feladat ismertetése: Találj ki egy másik befejezést a filmhez! | A diákok külön-külön elkészítik saját szökési tervüket, majd csoportjukban megbeszélik. | Egyéni munka; Csoportos megbeszélés | Csoportonként 1 papír; Toll |
Analízis 10 perc |
A feladat ismertetése: Hasonlítsd össze Köves Gyuri és Citrom Bandi viselkedését a táborban! | A diákok 2 oszlopos táblázatot készítenek, melynek első oszlopában Gyuri, második oszlopában pedig Citrom Bandi viselkedését foglalják össze. | Csoportmunka; Táblázatkészítés | Csoportonként 1 papír; Toll |
Szintézis 13 perc |
A feladat ismertetése: Készíts egy szökési tervet! | A diákok csoportonként kitalálnak egy-egy szökési tervet. | Csoportmunka; Tervkészítés | Csoportonként 1 papír; Toll |
Értékelés 6 perc |
A feladat ismertetése: Alkoss ítéletet a gyerekeket összegyűjtő rendőrről! | A diákok egyénileg megítélik a rendőr viselkedését, majd csoportonként megbeszélik a különböző véleményeket. | Egyéni munka; Csoportos megbeszélés | Csoportonként 1 papír; Toll |