Intraperszonális intelligencia fejlesztése

Téma: Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.

A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:

Bloom-taxonómia Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma, módszerek, technikák Eszközök
Ismeretátadás
8 perc
A feladat ismertetése: Mond el társaidnak, mit hallottál otthon a Holokausztról! A diákok 4 fős csoportokban elmesélik egymásnak, hogy mit tudnak a Holokausztról. Csoportmunka; Beszélgetés -
Megértés
7 perc
A feladat ismertetése: Fejezd ki a saját szavaiddal, hogy mit érezhetett Köves Gyuri édesapja távozásakor! A diákok lejegyeznek pár gondolatot, majd egyesével mindenki elmondja azt csoporttársainak. Egyéni munka; Csoportos megbeszélés Csoportonként 1 papír; Toll
Alkalmazás
11 perc
A feladat ismertetése: Találj ki egy másik befejezést a filmhez! A diákok külön-külön elkészítik saját szökési tervüket, majd csoportjukban megbeszélik. Egyéni munka; Csoportos megbeszélés Csoportonként 1 papír; Toll
Analízis
10 perc
A feladat ismertetése: Hasonlítsd össze Köves Gyuri és Citrom Bandi viselkedését a táborban! A diákok 2 oszlopos táblázatot készítenek, melynek első oszlopában Gyuri, második oszlopában pedig Citrom Bandi viselkedését foglalják össze. Csoportmunka; Táblázatkészítés Csoportonként 1 papír; Toll
Szintézis
13 perc
A feladat ismertetése: Készíts egy szökési tervet! A diákok csoportonként kitalálnak egy-egy szökési tervet. Csoportmunka; Tervkészítés Csoportonként 1 papír; Toll
Értékelés
6 perc
A feladat ismertetése: Alkoss ítéletet a gyerekeket összegyűjtő rendőrről! A diákok egyénileg megítélik a rendőr viselkedését, majd csoportonként megbeszélik a különböző véleményeket. Egyéni munka; Csoportos megbeszélés Csoportonként 1 papír; Toll