Verbális intelligencia fejlesztése

Téma: Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.

A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:

Bloom-taxonómia Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma, módszerek, technikák Eszközök
Ismeretátadás
10 perc
A feladat ismertetése:
Rendeződjetek 4 fős csoportokba és jegyezzétek fel egy fürtábra segítségével, hogy mi az, ami a Sorstalanság című filmről eszetekbe jut!
A tanulók csoportba rendeződnek és fürtábrát készítenek a filmről, előhívják eddigi ismereteiket a témával kapcsolatban. Fürtábra készítése csoportban Csoportonként 1-1 A/4-es, üres papír, íróeszköz
8 perc A tanulókkal közösen megbeszéli a felírt kifejezéseket, ötleteket. Minden csoportból egy ember ismerteti a többi csoporttal a felírtakat, melyhez megjegyzéseket egyéb ötleteket fűzhetnek hozzá a megbeszélés során. Közös megbeszélés Elkészült fürtábrák
Megértés
5 perc
A feladat ismertetése: Vitasd meg a csoporttagokkal, hogy milyen érzelmeket váltott ki belőled a film! A 4 fős csoportok megvitatják egymás között, hogy mit éreztek, a film megtekintése során. Csoportos megbeszélés  
Alkalmazás
5 perc
A feladat ismertetése:
Készíts háromlépéses interjút társaddal a film kapcsán!
A tanulók csoporton belül párban dolgoznak, először minden párból az egyik teszi fel kérdéseit, majd megcserélik a szerepeket. Háromlépéses interjú párban Papír, íróeszköz
Analízis
7 perc
A feladat ismertetetése: Értelmezzétek csoportban, hogy milyen jelentéssel bír a filmben szereplő sárga csillag! A tanulók csoportban ötleteket gyűjtenek a sárga csillag jelentésére és funkciójára. Csoportos munka Papír, íróeszköz
Szintézis
10 perc
A feladat ismertetése: Képzeld el, hogy milyen lehet az út azokon a vonatokon, melyek a zsidókat vitték Auschwitzba! Írjátok le gondolataitokat néhány mondatban, majd párban beszéljétek meg egymással! A tanulók önállóan dolgoznak, majd párokban beszélik meg gondolataikat. Önálló, majd páros munka Papír, íróeszköz
Értékelés
10 perc
A feladat ismertetése: Képzeld magad egy zsidó kisgyerek helyébe, aki naplót vezet és szerkessz otthon 8 soros naplóbejegyzést az útról! A tanulók önállóan szerkesztenek naplóbejegyzést a füzetükbe. Egyéni feladatmegoldás Füzet