Verbális intelligencia fejlesztése
Téma:
Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:
Bloom-taxonómia | Tanári tevékenység | Tanulói tevékenység | Munkaforma, módszerek, technikák | Eszközök |
---|---|---|---|---|
Ismeretátadás 10 perc |
A
feladat ismertetése: Rendeződjetek 4 fős csoportokba és jegyezzétek fel egy fürtábra segítségével, hogy mi az, ami a Sorstalanság című filmről eszetekbe jut! |
A tanulók csoportba rendeződnek és fürtábrát készítenek a filmről, előhívják eddigi ismereteiket a témával kapcsolatban. | Fürtábra készítése csoportban | Csoportonként 1-1 A/4-es, üres papír, íróeszköz |
8 perc | A tanulókkal közösen megbeszéli a felírt kifejezéseket, ötleteket. | Minden csoportból egy ember ismerteti a többi csoporttal a felírtakat, melyhez megjegyzéseket egyéb ötleteket fűzhetnek hozzá a megbeszélés során. | Közös megbeszélés | Elkészült fürtábrák |
Megértés 5 perc |
A feladat ismertetése: Vitasd meg a csoporttagokkal, hogy milyen érzelmeket váltott ki belőled a film! | A 4 fős csoportok megvitatják egymás között, hogy mit éreztek, a film megtekintése során. | Csoportos megbeszélés | |
Alkalmazás 5 perc |
A
feladat ismertetése: Készíts háromlépéses interjút társaddal a film kapcsán! |
A tanulók csoporton belül párban dolgoznak, először minden párból az egyik teszi fel kérdéseit, majd megcserélik a szerepeket. | Háromlépéses interjú párban | Papír, íróeszköz |
Analízis 7 perc |
A feladat ismertetetése: Értelmezzétek csoportban, hogy milyen jelentéssel bír a filmben szereplő sárga csillag! | A tanulók csoportban ötleteket gyűjtenek a sárga csillag jelentésére és funkciójára. | Csoportos munka | Papír, íróeszköz |
Szintézis 10 perc |
A feladat ismertetése: Képzeld el, hogy milyen lehet az út azokon a vonatokon, melyek a zsidókat vitték Auschwitzba! Írjátok le gondolataitokat néhány mondatban, majd párban beszéljétek meg egymással! | A tanulók önállóan dolgoznak, majd párokban beszélik meg gondolataikat. | Önálló, majd páros munka | Papír, íróeszköz |
Értékelés 10 perc |
A feladat ismertetése: Képzeld magad egy zsidó kisgyerek helyébe, aki naplót vezet és szerkessz otthon 8 soros naplóbejegyzést az útról! | A tanulók önállóan szerkesztenek naplóbejegyzést a füzetükbe. | Egyéni feladatmegoldás | Füzet |