Matematikai intelligencia fejlesztése
Téma:
Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:
Bloom-taxonómia | Tanári tevékenység | Tanulói tevékenység | Munkaforma; módszerek; technikák | Eszközök |
---|---|---|---|---|
Ismeretátadás 10perc |
A feladat ismertetése: Gyűjtsétek össze a fontosabb zsidó, és nem zsidó karaktereket a filmből. Hogyan oszlanak el a szereplők a két oldalon? | 4 fős csoportokban gyűjtenek karaktereket. | Kiscsoportos munkaforma. Táblázat készítés. | Csoportonként egy A4-es papírlap, és fejenként 1db toll. |
Megértés 10perc |
A feladat ismertetése: Tekintsétek át a térkép alapján a munkatáborokat, számszerűsítsétek őket. Tippeljétek meg hány áldozat lehetett az összes táborban. Átlagosan hány áldozata volt egy tábornak? | A csoportok számolják össze a munkatáborokat, tippeljék meg az összes halálos áldozat számát. Osszák meg egymással a tippeket. | Kiscsoportos munkaforma. Számolás. | Csoportonként 1db térkép; fejenként 1db toll. |
Alkalmazás 10perc |
A feladat ismertetése: Számoljátok ki, a rendelkezésre álló információk alapján, hogy mennyi vagon kellett ahhoz, hogy ennyi embert a táborokba szállítsanak. | A diákok először megtippelik, majd kiszámolják hány vonat kellett az áldozatok odaszállításához. | Páros munka. Számolás. | Csoportonként 2db A4-es papírlap, fejenként 1db toll. Csoportonként 2db számológép. |
Analízis 8perc |
A feladat ismertetése: Értelmezzétek az adatokat. Mekkora terület jutott egy embernek az Auschwitz-i haláltáborban? | A rendelkezésre álló információk alapján a tanulók kiszámolják, hogy mekkora alapterület jutott egy rab számára a haláltáborban. | Páros munka. Számolás. | Csoportonként 2db A4-es papírlap, fejenként 1db toll. Csoportonként 2db számológép. |
Szintézis 10perc |
A feladat ismertetése: Rajzoljátok le egy elképzelt koncentrációs tábor alaprajzát, majd az általatok megadott adatok alapján számítsátok ki az épületek alapterületét. Hány ember férhetett el összezsúfolva egy barakkban? | A film, és a kép alapján rajzolják le egy koncentrációs tábor alaprajzát. Majd végezzék el a számításokat. | Kiscsoportos munka. Rajzolás. | Csoportonként 1db csomagoló papír. Fejenként 1db filctoll. Csoportonként 1db minta alaprajz. |
Értékelés 7perc |
A feladat ismertetése: A csoportok értékeljék a táborokban élők életét. | A csoportok értékeljék a táborokban élők életkörülményeit. Írjanak papírra egy néhány jellemzőt. | Kiscsoportos munkaforma. Kerekasztal-körforgó. | Csoportonként 1db A4-es papírlap, fejenként 1db toll. |