Környezeti intelligencia fejlesztése
Téma:
Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:
Bloom-taxonómia | Tanári tevékenység | Tanulói tevékenység | Munkaforma, módszerek, technikák | Eszközök |
---|---|---|---|---|
Ismeretátadás 9 perc |
A feladat ismertetése: határozzátok meg, hogyan jelenik meg a természet a filmben. | A diákok 4 fős csoportokban készítenek egy táblázatot arról, hogyan jelenik meg, és hogyan változik a természet a filmben. Leírják melyek az adott évszak jellemző jegyei. | Kiscsoportos munkaforma. Táblázatkészítés. | Csoportonként 1db A4-es papírlap; fejenként 1db filctoll. |
Megértés 8perc |
A feladat ismertetése: vitassátok meg, hogy miért ezek az évszakok a jellemzőek a filmben. Készítsetek egy érvelést a táblázathoz kapcsolódva. | A csoportok megvitatják, hogy miért az adott évszakok, és természeti jellemzők jelentek meg a filmben. Érveket gyűjtenek táblázatuk igazolására. | Kiscsoportos munkaforma. Érvelés. | Csoportonként 1db A4-es papírlap; fejenként 1db toll. |
Alkalmazás 10perc |
A feladat ismertetése: mutassátok be táblázataitokat, majd beszéljétek meg, hogy ki miért olyan módon készítette el a táblázatot. | A csoportok bemutatják táblázataikat, oly módon, hogy minden tag egy-egy oszlopot mond el a többieknek. Elmagyarázzák miért ilyen módon készítették el a táblázatot. A többiek kérdéseket tehetnek fel, beszélgetést kezdeményezhetnek | Csoportmunka. Prezentálás; beszélgetés. | - |
Analízis 10perc |
A feladat ismertetése: hasonlítsátok össze a filmben megjelenő természeti jegyeket a zsidók lelkiállapotával, érzéseivel. A filmből kivágott képekkel orientálja a diákok munkáját. | A csoportok egy táblázatot készítenek, melyben a film, különböző helyszínein megjelenő természeti jelenségeket, és a zsidók lelkiállapotát hasonlítják össze. | Kiscsoportos munka. Táblázatkészítés. | Csoportonként 1db csomagolópapír, fejenként 1db filctoll; filmből kivágott képek. |
Szintézis 10perc |
A feladat ismertetése: hozzatok létre egy plakátot, amelyen Gyurka jövője látható. A természet hogyan jelenik meg ezen a plakáton? | A csoportok készítenek egy plakátot Gyurka jövőjéről. | Kiscsoportos munka. Plakátkészítés. | Csoportonként 1db csomagolópapír, fejenként 1db filctoll. |
Értékelés 8perc |
A feladat ismertetése: értékeljétek a természet hangulatfestő erejét a filmben. | A csoportok készítenek egy szöveget, melyben értékelik a filmben megjelenő természet hangulatfestő erejét. | Kiscsoportos munka. | Csoportonként 1db A4-es papírlap; fejenként 1db toll. |