Térbeli intelligencia fejlesztése

Téma: Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.

A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:

Bloom-taxonómia Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma, módszerek, technikák Eszközök
Ismeretátadás
5 perc
A feladat ismertetése: Rajzoljátok le egy átlagos budapesti zsidó öltözékét! A diákok 4 fős csoportokba rendeződve lerajzolják egy zsidó öltözékét. Csoportmunka; Rajz Csoportonként
1 papír; Ceruza; Segítségként néhány kép a zsidókról
Megértés
8 perc
A feladat ismertetése: Készítsetek vázlatot a zsidók öltözékének változásáról! (pl. Köves Gyuri) A diákok vázlatot készítenek a zsidók öltözékének változásáról. Csoportmunka; Vázlatkészítés Csoportonként
1 papír; Filctoll
Alkalmazás
10 perc
A feladat ismertetése: Szemléltessétek a foglyok fizikai állapotot! A diákok szemléltetik, eljátsszák a foglyok állapotát. Jelenetek eljátszása -
Analízis
10 perc
A feladat ismertetése: Hasonlítsd össze Köves Gyuri helyzetét a tábor előtt és a hazatérés után! A diákok 2 oszlopos táblázatot készítenek, melynek első oszlopában Gyuri tábor előtt, második oszlopában pedig a hazatérés utáni helyzetét foglalják össze. Csoportmunka; Táblázatkészítés Csoportonként
1 papír; Filctoll
Szintézis
15 perc
A feladat ismertetése: Tervezzétek meg egy koncentrációs tábor alaprajzát! A diákok alaprajzot terveznek, melyet le is rajzolnak. Csoportmunka; Tervkészítés; Rajz Csoportonként
1 papír; Filctoll
Értékelés
7 perc
A feladat ismertetése: Értékeld a filmben látott tábori körülményeket! A diákok összegyűjtik a filmben látott tábori körülményeket, majd értékelik azt. Csoportmunka; Vázlatkészítés Csoportonként
1 papír; Filctoll