Térbeli intelligencia fejlesztése
Téma:
Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:
Bloom-taxonómia | Tanári tevékenység | Tanulói tevékenység | Munkaforma, módszerek, technikák | Eszközök |
---|---|---|---|---|
Ismeretátadás 5 perc |
A feladat ismertetése: Rajzoljátok le egy átlagos budapesti zsidó öltözékét! | A diákok 4 fős csoportokba rendeződve lerajzolják egy zsidó öltözékét. | Csoportmunka; Rajz |
Csoportonként 1 papír; Ceruza; Segítségként néhány kép a zsidókról |
Megértés 8 perc |
A feladat ismertetése: Készítsetek vázlatot a zsidók öltözékének változásáról! (pl. Köves Gyuri) | A diákok vázlatot készítenek a zsidók öltözékének változásáról. | Csoportmunka; Vázlatkészítés |
Csoportonként 1 papír; Filctoll |
Alkalmazás 10 perc |
A feladat ismertetése: Szemléltessétek a foglyok fizikai állapotot! | A diákok szemléltetik, eljátsszák a foglyok állapotát. | Jelenetek eljátszása | - |
Analízis 10 perc |
A feladat ismertetése: Hasonlítsd össze Köves Gyuri helyzetét a tábor előtt és a hazatérés után! | A diákok 2 oszlopos táblázatot készítenek, melynek első oszlopában Gyuri tábor előtt, második oszlopában pedig a hazatérés utáni helyzetét foglalják össze. | Csoportmunka; Táblázatkészítés |
Csoportonként 1 papír; Filctoll |
Szintézis 15 perc |
A feladat ismertetése: Tervezzétek meg egy koncentrációs tábor alaprajzát! | A diákok alaprajzot terveznek, melyet le is rajzolnak. | Csoportmunka; Tervkészítés; Rajz |
Csoportonként 1 papír; Filctoll |
Értékelés 7 perc |
A feladat ismertetése: Értékeld a filmben látott tábori körülményeket! | A diákok összegyűjtik a filmben látott tábori körülményeket, majd értékelik azt. | Csoportmunka; Vázlatkészítés |
Csoportonként 1 papír; Filctoll |