Testi-kinesztéziás intelligencia fejlesztése
Téma:
Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.
A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv:
Bloom-taxonómia | Tanári tevékenység | Tanulói tevékenység | Munkaforma, módszerek, technikák | Eszközök |
---|---|---|---|---|
Ismeretátadás 13 perc |
A feladat ismertetése: Tekintsetek meg újra egy részletet a filmből és ismételjétek meg az ott látott szereplők cselekvéseit! (SS-tiszt, mérnök, Moskovich, Köves Gyuri) | A tanulók 4 fős csoportokat képeznek, és minden cselekvést ismételve játsszák el újra a jelenetet. | Jelenet eljátszása csoportban | Részlet a sorstalanság című filmből (Sorstalanság - Auschwitz - Az SS szelektál, lásd CD melléklet) |
Megértés 7 perc |
A feladat ismertetése: A jelenet eljátszása után beszéljétek meg a csoporttal, hogy milyen érzéseket váltott ki belőletek az adott szerep eljátszása a jelenetben! | A tanulók csoportonként megosztják egymással a jelenet kapcsán előjött érzéseiket. | Csoportos megbeszélés | |
Alkalmazás 8 perc |
A feladat ismertetése: Játsszátok el újra a jelenetet más szereposztással, de csak mimikát és gesztusokat használhattok! Így próbáljátok meg kifejezni, mi játszódhatott le az adott személyekben, a jelenetben! | A tanulók kizárólag mimika és gesztusok segítségével ismét eljátsszák a jelenetet. | Jelenet eljátszása csoportban | |
Analízis 15 perc |
A feladat ismertetése: Vizsgáljátok meg a film alapján Köves Gyuri személyiségét és ábrázoljátok tulajdonságait jellemtérképen! | A tanulók elemzik és jellemtérképen ábrázolják a főszereplő, Köves Gyuri személyiségét. | Jellemtérkép készítése csoportban | Papír, íróeszköz |
Szintézis 7 perc |
A feladat ismertetése: Találjatok ki egy listát, mely azokat a kritériumokat tartalmazza, amik alapján egy zsidót dolgozni küldenek! | A tanulók továbbra is csoportban találják ki a listán szereplő kritériumokat. | Csoportos munka | Papír, íróeszköz |
Értékelés 5 perc |
A feladat ismertetése: Becsüljétek meg, hány ember halt meg és hány kerülhetett haza Auschwitz Birkenauból! | A tanulók csoportban megbecsülik az áldozatok és a túlélők számát, majd megbeszélik az összes résztvevővel és a tanárral. | Csoportos munka, majd közös megbeszélés |