KÉRDÉSEK, FELADATOK

KÉRDÉSEK, FELADATOK

 I.Önellenőrző kérdések:


1.      Pedagógiai irányzatok és képviselői. Írja be a megfelelő neveket, fogalmakat a szövegből hiányzó helyekre!

Luther pedagógiai nézeteire egyaránt nagy hatást gyakorolt a tübingeni teológus, Gabriel , valamint a reneszánsz korának neves németalföldi gondolkodója .  Pázmány Péter célja a iskolahálózat kiépítése volt. Pázmány nemzetközi tapasztalattal rendelkezett, a híres egyetemen filozófiát oktatott. Comenius a XVII. századi új irányzat, a képviselője volt. Az angol felvilágosodás legnagyobb alakja John ,  volt. Nevelési eszménye az angol úriember nevelése, a -képzés volt. A francia felvilágosodás nagy polihisztora , aki gyermeknevelésében óva intett a túlzott kényeztetéstől, szerinte a gyermek képességeinek a csíráját kell kialakítani. A irányzata az ember humanizálását, a görög-római kultúra újjáélesztését hirdette. Az irányzat legnagyobb formátumú egyénisége a svájci származású volt.

            Rousseau, Biel, Rotterdami Erasmus, katolikus, neohumanizmus, Pestalozzi, grazi, gentleman, pedagógiai realizmus, Locke.
  


  1. Kik voltak az alábbi művek szerzői? Írja a műhöz a szerző nevét!

a.) Emil, avagy a nevelésről

b.) Lénárd és Gertrúd

c.) Gondolatok a nevelésről

d.) Didactica Magna

  


3. Kik voltak egymás kortársai?

John Locke, Philipp Melanchton, Mária Terézia

 

Ürményi József -

Luther Márton -

Apáczai Csere János -

 

  


  1. Az alábbi történelmi helyszínek egy-egy neves pedagógiai gondolkodó életének valamely állomásához kapcsolódnak. Írja a helyszínhez a megfelelő történelmi személy nevét!

            Luther, Pestalozzi, Rousseau, Comenius, Pázmánye

 

a.)    Yverdon                     

b.)    Ermenonville               

c.)    Wittenberg                 

d.)   Nagyszombat              

e.)  Sárospatak