KÉRDÉSEK, FELADATOK
KÉRDÉSEK, FELADATOK
I.Önellenőrző kérdések:
1.
Pedagógiai irányzatok és képviselői.
Írja be a megfelelő neveket, fogalmakat a szövegből hiányzó helyekre!
Luther pedagógiai nézeteire egyaránt nagy hatást gyakorolt a tübingeni teológus, Gabriel Pázmány Péter célja a iskolahálózat kiépítése volt. Pázmány nemzetközi tapasztalattal rendelkezett, a híres egyetemen filozófiát oktatott. Comenius a XVII. századi új irányzat, a képviselője volt. Az angol felvilágosodás legnagyobb alakja John , volt. Nevelési eszménye az angol úriember nevelése, a -képzés volt. A francia felvilágosodás nagy polihisztora , aki gyermeknevelésében óva intett a túlzott kényeztetéstől, szerinte a gyermek képességeinek a csíráját kell kialakítani. A irányzata az ember humanizálását, a görög-római kultúra újjáélesztését hirdette. Az irányzat legnagyobb formátumú egyénisége a svájci származású volt. , valamint a reneszánsz korának neves németalföldi gondolkodója .
Rousseau, Biel, Rotterdami Erasmus, katolikus, neohumanizmus, Pestalozzi, grazi, gentleman, pedagógiai realizmus, Locke.- Kik voltak az alábbi művek szerzői? Írja a műhöz a szerző nevét!
a.) Emil, avagy a nevelésről
b.) Lénárd és Gertrúd
c.) Gondolatok
a nevelésről
d.) Didactica Magna
3. Kik voltak egymás kortársai?
John Locke, Philipp Melanchton, Mária Terézia
Ürményi József -
Luther Márton -
Apáczai Csere János -
- Az alábbi történelmi helyszínek egy-egy neves pedagógiai gondolkodó életének valamely állomásához kapcsolódnak. Írja a helyszínhez a megfelelő történelmi személy nevét!
Luther, Pestalozzi, Rousseau, Comenius, Pázmánye
a.) Yverdon
b.) Ermenonville
c.) Wittenberg
d.) Nagyszombat
e.) Sárospatak