Irodalomjegyzék
Arató Ferenc – Pintér Csaba –
Varga Aranka (2008): Hálózat az együttnevelésért - Az integráció
működőképes fejlesztési stratégiája, a lebonyolítás
erősítésre szoruló területei az integrációs szempontú
közoktatás-fejlesztésben. – kutatási jelentés - SuliNOVA KHT,
Budapest.
Arató Ferenc – Varga Aranka (2004): Együttműködés
az együttnevelésért. Educatio, 3.
Arató Ferenc – Varga
Aranka (2006): Együtt-tanulók kézikönyve. PTE BTK NTI,
Pécs
Aronson Elliot (2009): Columbine után. AB OVO Kiadó,
Budapest 188.
Balázsi Ildikó – Ostorics László – Szalay
Balázs – Szepesi Ildikó (2010): Összefoglaló jelentés – PISA
2009. Oktatási Hivatal, Budapest. 47-63.
Banks, J. A. (1997):
Multicultural Education: Characteristics and Goals. In J. A. Banks &
C. A. M. Banks, (Eds.). Multicultural Education: Issues and
Perspectives. Allyn and Bacon, Boston. 3-31.
Bourdieu, P. (1978):
A társadalmi egyenlőtlenségek újratermelődése. Gondolat Kiadó,
Budapest. 268-311.
Center for Studies on Inclusive Education
(2010), www.CSIE.org.uk
Coleman,
J. S. (1997): Család, iskola, szociális tőke. (Illés Péter
ford.) In: Kozma Tamás (2004, szerk.): Oktatás és társadalom.
Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen. 152-156.
Forray R. Katalin –
Cs. Czachesz Erzsébet – Lesznyák Márta (2001): Multikulturális
társadalom – interkulturális nevelés. IN: Báthori Zoltán –
Falus Iván (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből.
Osiris, Bp. 2001.
Forray R. Katalin - Hegedűs T. András (1999):
Cigány gyerekek szocializációja. Aula, Bp. 28-33.
Forray R.
Katalin - Kozma Tamás (1998) Kleine Grundschulen in Ungarn. In:
Fickermann, D., Weishaupt, H., Zedler, P. eds..: Kleine Grundschulen
in Europa, Weinheim, Basel, Frankfurt, Wien
Havas Gábor –
Kemény István – Liskó Ilona (2002): Cigány gyerekek az
általános iskolában. OKI – Új Mandátum Kiadó, Budapest.
Havas
Hábor (2008): Esélyegyenlőség, deszegregáció. Fazekas
Károly-Köllő János-Varga Júlia (szerk.): Zöld könyv a magyar
közoktatás megújításáért. Miniszterelnöki Hivatal, Budapest.
121-138.
Hinz, Andreas (2002): Von der Integration zur Inklusion –
terminologisches Spiel oder konzeptionelle Weiterentwicklung.
Zeitschrift für Heilpädagogik 53. 354-361. o.
Kagan,
Spencer (1994): Cooperative Learning. San Clemente, CA: Kagan
Publishing.
Kalocsainé Sántha Hajnalka – Varga Aranka
(2005): Az inklúzió mint társadalmi és oktatási idea. Educatio,
tavasz 204-208.
Kelman Herbert C. (1997): A szociális
befolyásolás három folyamata. In. Lengyel Zsuzsanna (vál.):
Szociálpszichológia. Osiris, Budapest 225-233.
Lannert Judit
(2003): Differenciálás és szelekció a magyar iskolákban.
Iskolakultúra 1. 70-73.
Lannert Judit (2004): Hatékonyság,
eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12.
3-16.
McKinsey (2007): Mi áll a világ legsikeresebb oktatási
rendszerei teljesítményének hátterében? www.physx.u-szeged.hu/modszertan/_private/McKinsey_Magyar.pdf
Potts,
P. [ed.] (2003): Inclusion in the City: A Study of Inclusive
Education in an Urban Setting. Routledge Falmer, London; New York.
190.
Radó Péter (2000): Egyenlőtlenségek és méltányosság a
közoktatásban In: Halász Gábor és Lannert Judit (szerk.):
Jelentés a magyar közoktatásról. OKI, Bp. 343-349p.
Radó
Péter (2007): Méltányosság az oktatásban. OKM, Budapest.
112.
Réthy Endréné (2004): Inkluzív pedagógia. Nahalka István
– Torgyik Judit (szerk.): Megközelítések. Eötvös Könyvkiadó,
Bp. 2004. 231-245.
Torgyik Judit (2004): Hatékony iskola:
együttműködő iskola. Új Pedagógiai Szemle, 10. 32-41.
Varga
Aranka (2006), Multikulturalizmus – inkluzív oktatási rendszer.
In: Forray R. Katalin (szerk): Alapismeretek a romológia asszisztens
képzéshez, PTE BTK Romológia és Nevelésszociológia
Tanszék
Varga Aranka (2010): Inklúzió Európában, PTE BTK
Romológia Tanszék, kézirat
Varga Aranka (2010): Inkluzív
társadalom és iskola. In: Varga Aranka (szerk): Esélyegyenlőség
a felsőoktatásban 1. PTE BTK NTI Romológia és Nevelésszociológia
Tanszék