55 szabály

Mikor tanítani kezdtem, számos fegyelmezési problémám akadt, még a diákok figyelmét sem sikerült lekötnöm. Mindent kipróbáltam, ami csak eszembe jutott, de végül úgy döntöttem, valami egészen mást kell kitalálnom. Mindig azt hallottam, hogy egy tanár a diákok irányában maximum öt szabályt állítson fel, de én úgy döntöttem, megpróbálok sokkal specifikusabb lenni, és kisilabizálom, pontosan mit is várok el a diákoktól, példákkal illusztrálva minden elképzelhető helyzetre, hogyan is kell viselkedniük. Csak egy egyszerű felsorolást készítettem az elvárásokról, de az így is „55 alapvető szabályt" tartalmazó listává nőtt. Az első iskolai napon időt szántam arra, hogy a lista minden pontját megvitassam a diákokkal, és felhívjam figyelmüket azok fontosságára. Aztán minden szabályt gyakorlati próbának vetettünk alá. Az év folyamán a szabályok még átgondolásra kerültek, megerősíttettek, és igazolást nyertek. Minden évben újra csak elámultam, mennyire hatásos is ez, mikor láttam a diákok modorfejlődését, tiszteletét, önbecsülésüket, valamint a teszteken elért pontszámaik magasba szökését. „55 alapvető szabály" című listám egyszerűnek és magától értetődőnek tűnt, mégis olyan iránymutató volt diákjaim számára, mellyel pontosan eligazodtak a jobb tanulóvá és jobb emberré válás útján.