2. feladat

iDevice ikon Olvasnivaló
2. Fogalmak (Eszik, 2001. 97-98. o.)

minőség: 1. A legáltalánosabb és legelterjedtebb meghatározás szerint a minőség a célnak való megfelelés (fitness for purpose). E vonatkozásban külön hangsúlyozandó a pedagógia à célokat állító, céltételező jellege. 2. Az MSZ EN ISO 8402:1996 szabvány megfogalmazása szerint minőség valamely termék vagy szolgáltatás olyan jellemzőinek összessége, amely alkalmassá teszi azt a vevők kifejezett és rejtett igényeinek minél teljesebb kielégítésére. 3.Szűkebb, szakmai-pedagógiai értelemben a tanulmányi eredmények és a szocializációs folyamat eredményessége. Tágabb, társadalmi vagy szervezeti értelemben a szolgáltatást igénybe vevők (a à fogyasztók) elégedettsége, illetve a minőséggel való törődésnek a szervezetben való folyamatos jelenléte. 4. Közoktatási intézmények tekintetében minőségnek nevezzük az intézményi élet azon jellemzőit, amelyek az intézményt alkalmassá teszik az intézmény közvetlen és közvetett használói kifejezett és rejtett igényeinek minél teljesebb kielégítésére. A lényeges intézményhasználói igényeknek megfelelő intézményi jellemzők egy adott meghatározottságot eredményeznek. E meghatározottság jelenti az intézmény minőségét.

minőségirányítás: 1. COM: az intézményvezetési feladatköröknek minden olyan eleme, amely a à helyi minőségfogalom kialakítására, a minőség javítása érdekében célkitűzések és feladatok megfogalmazására, valamint azok megvalósítására irányul. 2. KAL: az általános irányítási feladatköröknek minden olyan tevékenysége, amely meghatározza a à minőségpolitikát, a à minőségre vonatkozó célkitűzéseket és feladatköröket, valamint megvalósítja azokat olyan eszközökkel, mint a minőségügyi tervezés, a minőségszabályozás, a à minőségbiztosítás és a à minőségfejlesztés, a à minőségügyi rendszeren belül.

minőségfejlesztés:       COM: az intézményen belüli műveletek, tevékenységek és folyamatok eredményességének és hatékonyságának növelése az intézmény és a à partnerek igényeinek mind teljesebb kielégítése és a partnerek elégedettségének növelése érdekében.