3. feladat
Olvasnivaló
3. PDCA-ciklus
A Comenius I. intézményi modellből ismertté vált PDCA ciklus követése hasznos és követendő a közoktatási intézmények számára.
A Comenius I. intézményi modellből ismertté vált PDCA ciklus követése hasznos és követendő a közoktatási intézmények számára.
A
lépések egymásutánisága folyamatos fejlődést jelent az
intézmény valamennyi folyamatára.
Az
intézményi önértékelés folyamatában a tervezéshez sorolhatóak:
- a nyitott önértékelés,
- a partnerek azonosítása,
- a partneri igény- és elégedettségmérések,
- valamint a kapott eredmények tükrében a fejlesztési tervek, intézkedési tervek készítése.
Az
intézményen belül a fejlesztések, az intézkedési tervek végrehajtása, a
megvalósítás lépéséhez tartozik.
Az
ellenőrzések, értékelések a fejlesztések, az intézkedési tervek
megvalósításának elemzésére irányulnak.
A
szükséges javítások, korrekciók a beavatkozás lépését jelentik.
Végezetül
irányított önértékelés készítésekor megállapítható az elért eredmény, vagy
újabb problémák, fejlesztendő területek vázolódnak fel.