3. feladat

iDevice ikon Olvasnivaló
3. PDCA-ciklus

A Comenius I. intézményi modellből ismertté vált PDCA ciklus követése hasznos és követendő a közoktatási intézmények számára.



A lépések egymásutánisága folyamatos fejlődést jelent az intézmény valamennyi folyamatára.

Az intézményi önértékelés folyamatában a tervezéshez sorolhatóak:

  • a nyitott önértékelés,
  • a partnerek azonosítása,
  • a partneri igény- és elégedettségmérések,
  • valamint a kapott eredmények tükrében a fejlesztési tervek, intézkedési tervek készítése.


Az intézményen belül a fejlesztések, az intézkedési tervek végrehajtása, a megvalósítás lépéséhez tartozik.

Az ellenőrzések, értékelések a fejlesztések, az intézkedési tervek megvalósításának elemzésére irányulnak.

A szükséges javítások, korrekciók a beavatkozás lépését jelentik.

Végezetül irányított önértékelés készítésekor megállapítható az elért eredmény, vagy újabb problémák, fejlesztendő területek vázolódnak fel.