5. feladat
Olvasnivaló
5. Egy lehetséges tartalom
Sok helyen sokféle lehetséges tartalmat határoznak meg a Minőségirányítási Programmal kapcsolatban. Íme egy újabb lehetőség:
1. Az intézmény adatai: intézmény neve; címe, székhelye; elérhetőségei: telefon, fax, e-mail; az intézmény fenntartója; alapító okirat száma; a gazdálkodás jellege; típusa; intézményvezető.
2. Az intézmény rövid bemutatása: különös tekintettel a minőségfejlesztési múltra.
3. A Fenntartói minőségirányítási program (ÖMIP) kivonata az intézményre vonatkozóan
4. Az intézményegység minőségpolitikája
5. Az intézmény minőségirányítási rendszere
A Minőségirányítási Programban meghatározott folyamatok szabályozásakor meghatározható:
Sok helyen sokféle lehetséges tartalmat határoznak meg a Minőségirányítási Programmal kapcsolatban. Íme egy újabb lehetőség:
1. Az intézmény adatai: intézmény neve; címe, székhelye; elérhetőségei: telefon, fax, e-mail; az intézmény fenntartója; alapító okirat száma; a gazdálkodás jellege; típusa; intézményvezető.
2. Az intézmény rövid bemutatása: különös tekintettel a minőségfejlesztési múltra.
3. A Fenntartói minőségirányítási program (ÖMIP) kivonata az intézményre vonatkozóan
4. Az intézményegység minőségpolitikája
- Minőségirányítás elvei
- Jövőkép
- Minőségpolitikai nyilatkozat
- Minőségcélok
- Küldetésnyilatkozat
5. Az intézmény minőségirányítási rendszere
- A vezetés felelőssége, elkötelezettsége
- Jogszerű működés:
- A hozzáférhetőség, a megismerés biztosítása
- Az intézményen belüli kommunikációs rendszer működtetése
- Döntési folyamatok az intézményen belül
- A döntéshozatali fórumok felépítése az intézményen belül
- Új dolgozó felvételének rendje az intézményen belül
- A munkatársak szakmai tudásának fejlesztése, a továbbképzési rendszer működtetése
- Tervezés intézményi folyamatai:
- Az intézményi PP készítésének, fejlesztésének folyamata
- Az intézményi SZMSZ készítésének, fejlesztésének folyamata
- Az intézményi MIP készítésének, fejlesztésének folyamata
- A költségvetés intézményen belüli tervezési folyamata
- Az intézmény éves munkatervének készítés folyamata
- A vezetői beszámoltatás folyamata
- Ellenőrzés, mérés, értékelés:
- Az intézményvezetői ellenőrzés rendje, formái, módszerei
- Az intézmény mérési folyamatai: belső mérési rendszere; a kompetenciamérések feldolgozásának eljárásrendje, eredmények hasznosítása
- Az önértékelés folyamata
- Az intézmény teljesítményértékelési, minősítési rendszere
- Az intézmény nevelő-oktató tevékenységének értékelése
- Az intézményi MIP éves értékelésének folyamata
- Az ÖMIP és az IMIP egymásra épülésének értékelése
- Partnerkapcsolatok:
- Az intézményi partnerek azonosításának folyamata
- Az intézmény partnerkapcsolatai
- A kapcsolattartás formája
- A partneri panaszok kezelése
- A partneri elégedettség- és igénymérés
- Az intézményben működő minőségfejlesztési rendszer működtetése
A Minőségirányítási Programban meghatározott folyamatok szabályozásakor meghatározható:
- az érvényesség: kikre vonatkozik a szabályozás,
- a folyamat lépései,
- a lépés kezdő és végpontja,
- a felelősei.
A folyamatszabályozások esetében
törekedni kell a PDCA-ciklusnak való folyamatos fejlesztésre.