5. feladat

iDevice ikon Olvasnivaló
5. Egy lehetséges tartalom

Sok helyen sokféle lehetséges tartalmat határoznak meg a Minőségirányítási Programmal kapcsolatban. Íme egy újabb lehetőség:

1. Az intézmény adatai: intézmény neve; címe, székhelye; elérhetőségei: telefon, fax, e-mail; az intézmény fenntartója; alapító okirat száma; a gazdálkodás jellege; típusa; intézményvezető.

2. Az intézmény rövid bemutatása: különös tekintettel a minőségfejlesztési múltra.

3. A Fenntartói minőségirányítási program (ÖMIP) kivonata az intézményre vonatkozóan

4. Az intézményegység minőségpolitikája

  • Minőségirányítás elvei
  • Jövőkép
  • Minőségpolitikai nyilatkozat
  • Minőségcélok
  • Küldetésnyilatkozat

5.      Az intézmény minőségirányítási rendszere

  • A vezetés felelőssége, elkötelezettsége
  • Jogszerű működés:
    • A hozzáférhetőség, a megismerés biztosítása
    • Az intézményen belüli kommunikációs rendszer működtetése
    • Döntési folyamatok az intézményen belül
    • A döntéshozatali fórumok felépítése az intézményen belül
    • Új dolgozó felvételének rendje az intézményen belül
    • A munkatársak szakmai tudásának fejlesztése, a továbbképzési rendszer működtetése
  • Tervezés intézményi folyamatai:
    • Az intézményi PP készítésének, fejlesztésének folyamata
    • Az intézményi SZMSZ készítésének, fejlesztésének folyamata
    • Az intézményi MIP készítésének, fejlesztésének folyamata
    • A költségvetés intézményen belüli tervezési folyamata
    • Az intézmény éves munkatervének készítés folyamata
    • A vezetői beszámoltatás folyamata
  • Ellenőrzés, mérés, értékelés:
    • Az intézményvezetői ellenőrzés rendje, formái, módszerei
    • Az intézmény mérési folyamatai: belső mérési rendszere; a kompetenciamérések feldolgozásának eljárásrendje, eredmények hasznosítása
    • Az önértékelés folyamata
    • Az intézmény teljesítményértékelési, minősítési rendszere
    • Az intézmény nevelő-oktató tevékenységének értékelése
    • Az intézményi MIP éves értékelésének folyamata
    • Az ÖMIP és az IMIP egymásra épülésének értékelése
  • Partnerkapcsolatok:
    • Az intézményi partnerek azonosításának folyamata
    • Az intézmény partnerkapcsolatai
    • A kapcsolattartás formája
    • A partneri panaszok kezelése
    • A partneri elégedettség- és igénymérés
  • Az intézményben működő minőségfejlesztési rendszer működtetése

A Minőségirányítási Programban meghatározott folyamatok szabályozásakor meghatározható:
  • az érvényesség: kikre vonatkozik a szabályozás,
  • a folyamat lépései,
  • a lépés kezdő és végpontja,
  • a felelősei.


A folyamatszabályozások esetében törekedni kell a PDCA-ciklusnak való folyamatos fejlesztésre.