Bibliográfia
AARSETH, 2006:
Aarseth, Espen: Doors and Perception: Fiction vs Simualtion in Games (2006), www.escritasmutantes.com/fileManager/file/fiction_Aarseth_jan2006.pdf (Letöltés ideje: 2011.09.09.)
BAUDRILLARD, 1996:
Baudrillard, Jean: A szimulákrum elsőbbsége, in: Kis Attila Attila - Kovács Sándor S.K. - Odorics Ferenc (szerk.): Testes könyv I., Ictus és Jate Irodalomelméleti Csoport, Szeged, 1996.
BAURDILLARD, 1994:
Baudrillard, Jean: Simulacra and Simulation, University of Michigan Press, Michigan, 1994. Idézett részek: saját fordítás.
BAUDRY, 1975:
Baudry, Jean-Louis: Az apparátus - A valóság érzetének metapszichológiai megközelítése (1975), http://emc.elte.hu/~metropolis/9902/bau1.html (Letöltés ideje: 2011.04.24.)
BÁN, 2007:
Bán Zsófia: Emlékek húsról és vérről - A cyberpunk befejezetlen jövőképei, in: H. Nagy Péter (szerk.): Idegen univerzumok - Tanulmányok a fantasztikus irodalomról, a science fictionről és a cyberpunkról, Lilium Aurum kiadó, Dunaszerdahely, 2007.
BAZIN, 2002:
Bazin, André: Mi a film?, Budapest, Osiris Kiadó, 2002.
BÉNYEI, 2007:
Bényei Tamás: Átszivárgások: Kurt Vonnegut és a science fiction, in: H. Nagy Péter (szerk.): Idegen univerzumok - Tanulmányok a fantasztikus irodalomról, a science fictionről és a cyberpunkról, Lilium Aurum kiadó, Dunaszerdahely, 2007.
BORGES, 1987:
Borges, Jorge Luis: A Don Quijote apró csodái, in: Borges, Jorge Luis: Az idő újabb cáfolata, Gondolat kiadó, Budapest, 1987.
FRASCA, 2003:
Frasca, Gonzalo: Szimuláció vs narratíva - Bevezetés a ludológiába (2003), in: Fenyvesi Kristóf - Kiss Miklós (szerk.): Narratívák 7. - Elbeszélés, játék és szimuláció a digitális médiában, Kijárat kiadó, Budapest, 2008.
FREELAND, 2004:
Freeland, Cynthia: Keanu seggébe bújva: új segg, de a szar a régi, in: William Irvine (szerk.): Mátrix filozófia, Bestline, Budapest, 2004. 248-261. o.
FREUD, 1985:
Freud, Sigmund: Álomfejtés, Helikon kiadó, Budapest, 1985.
FREUD, 1986:
Freud, Sigmund: Bevezetés a pszichoanalízisbe, Gondolat kiadó, Budapest, 1986.
FREUD, 1991:
Freud, Sigmund: Totem és tabu, Göncöl kiadó, Budapest, 1991.
GALAMBOS, 1997:
Galambos Adrienn: Virtuális valóság - A tapasztalás új módjai és formái (1997), MEK, http://mek.niif.hu/02000/02051/02051.htm (Letöltés ideje: 2011.04.24.)
HANSEN, 2004:
Hansen, Mark B. N.: New Philosophy for New Media, MIT press, Cambridge, 2004.
KITTLER, 1999:
Kittler, Friedrich: Gramophone, Film Typewriter, Stanford, Stanford University Press, 1999. Angol fordítás: Geoffrey Winthrop-Young és Michael Wutz. Idézett részek: saját fordítás.
KLAPCSIK, 2007:
Klapcsik Sándor: Cyber - Punk: a médiakultúra egy nemezdéke és Philip K. Dick, in: H. Nagy Péter (szerk.): Idegen univerzumok - Tanulmányok a fantasztikus irodalomról, a science fictionről és a cyberpunkról, Lilium Aurum kiadó, Dunaszerdahely, 2007.
KÖMLŐDI, 2003:
Kömlődi Ferenc: Neo és a hangyabolyok - Mesterséges intelligencia, cyborgok és virtuális valóság: az ezredfordulós tudományos fantasztikum jövővíziói, Filmvilág folyóirat, 2003/6. 14-17. o.
ORBÁN, 2009:
Orbán Jolán: Az érintés eseménye - Derrida, Mallarmé, Hantai, in: Kisantal Tamás - Mekis D. János - P. Müller Péter - Szolláth Dávid (szerk.): Thomka-symposion, Kalligram kiadó, Pozsony, 2009.
PETHŐ, 2003:
Pethő Ágnes: Múzsák tükre - Az intermedialitás és az önreflexió poétikája a filmben, Pro-Print könyvkiadó, Csíkszereda, 2003.
ŽIŽEK, 2004:
Žižek, Slavoj: A Mátrix, avagy a perverzió két arca, in: William Irvine (szerk.): Mátrix filozófia, Bestline, Budapest, 2004. 290-323. o.
A tananyag a követkkező licenc alá esik: Developing Nations 2.0
Mindent megtettünk, azért, hogy a jogvédelem alatt álló ábrák, képek, hivatkozások, források, mozgóképek és animációk közléséhez a jogtulajdonos engedélyét megszerezzük. A kiadó elnézést kér amiatt, ha mégis valami mulasztás történt, továbbá várunk minden ezzel kapcsolatos észrevételt.