2. Egy fogalom, egy téma, vagy egy tudomány számos módon való megközelítése

Sok mai iskolai reformerrel egyetemben, meg vagyok győződve arról, hogy az iskolák túl sok tananyagot próbálnak lefedni, és hogy a felszínes megértés (vagy nem megértés) a szükségszerű eredmény. Sokkal több értelme van annak, ha az idő jelentős részét kulcsfogalmak, konstruktív ötletek, alapvető kérdések fejtegetésével töltjük és engedjük a diákoknak, hogy ezeket az elképzelések és vonatkozásaikat behatóan megismerjék.

Hogyha egyszer megszületett a döntés arról, hogy időt szentelünk egy adott itemnek, akkor válik lehetővé, hogy ezeket a témákat és elképzeléseket számos módon megközelítsük. Nem szükségszerű hét vagy nyolc módon, legkevésbé ezernyi féleképpen, de mégis tegyük ezt annyi féle módon, ahány pedagógiailag megfelelőnek bizonyul a kéznél lévő témánál. Ez az a pont, ahol a TI bejön a képbe. Ahogy a „The Unschooled Mind"-ban (1991c) bizonygattam, számos úton érinthető majdnem minden téma, kezdve a történetmeséléstől, a formális érvelésen és a művészi felfedezésen keresztül, a „kézzel fogható" kísérletig és szimulációig. Az ilyen több szempontú alkalmazást kellene előmozdítani.

Amikor egy témát már több nézőpontból is megvilágítottunk, annak három kedvező kimenetele lehet. Először is a gyerekek nem ugyanazon a módon tanulnak, több gyermekhez fog eljutni így az információ- ezt az áhított helyzetet hívom úgy, amikor „több ablak nyílik ugyanarra a szobára". Másodszor a diákok megerősítik azt a fajta felfogást, hogy milyen szakértőnek lenni, amikor felismerik, hogy egy tanár képes a tudást számos módon képviselni, és hogy a tanulók maguk is képesek egy meghatározott tartalmat több mint egyféleképpen reprezentálni. Végezetül mivel a megértés számos módon bizonyítható, a pluralista szemlélet kitárja a lehetőséget azelőtt, hogy a tanulók új jelentésteremtéseket vonultassanak fel a megmaradt nehézségeik mellett, és tegyék ezt oly módon, melyek számukra kényelmesek és mások számára elérhetőek. A diák többszörös intelligenciái előtérbe helyezésének szempontjából személyre szabottak a teljesítményalapú vizsgák és bemutatók.