Feladatok a I. Történeti kapcsolatok című részhez

1. Nézze meg Takeshi Kitano Bábok (Dolls, 2002) című filmjét! Gyűjtse össze azokat a jeleneteket, amelyekben az intuitív természetszemlélet felszínre kerül!
Milyen hasonlóságok és különbségek találhatók a Bábok és a Tavasz, nyár, ősz, tél…és tavasz című filmek között?

2. Megállítható-e a nagyfokú természet- és kultúrarombolás a Balkánon? Gyűjtsön érveket pro és kontra!

3. Nézze meg a Milcho Manchevski Eső előtt (Pred dozhdot,1994) című filmjét! Vesse össze az Odüsszeusz tekintete című alkotással!

4. Elemezze Francis Bacon természetfelfogását a Novum organum I. című művének részlete alapján (lsd: 1. számú szövegmelléklet)

5. Figyelje meg, miképpen jeleníti meg Pier Paolo Pasolini a cselekmény környezetét a Mamma Róma  (1962) és A csóró  (Accattone,1961) című filmekben!

6. Hogyan és milyen okból változtatja meg Pasolini filmjének bibliai szereplőit és környezetüket oly módon, hogy az a kanonikus képi ábrázolástól teljes mértékben eltérjen?
A kérdés megválaszolásához olvassa el Természetes-e a létezés? (lsd: 2. számú szövegmelléklet) című írását, majd vesse össze a Máté evangéliumával!

7. Gyűjtse össze Rousseau érveit a természet adta nevelésről az Emil vagy a nevelésről című könyvének részlete alapján (lsd: 3. számú szövegmelléklet)!

8. Nézze meg a James Ivory Szoba kilátással (A Room with a View, 1985) című filmjét! Miért lett hihetetlenül népszerű és elfogadott az ún. kultúrörökség filmek csoportjába tartozó, egy fiatal lány nevelődését és szerelemét ábrázoló angol mozi?

9. Hogyan fejezi ki Werner Herzog Kaspar Hauser természethez és társadalomhoz fűződő speciális viszonyát? Írjon esszét!

10. Nézze meg François Truffaut A vad gyerek (L' Enfant sauvage, 1969) című filmjét, majd vesse össze a Kaspar Hauserrel!