Tartalomjegyzék

I. Bevezetés

II. Történeti kapcsolatok: humánökológiai szemléletmód és filmművészet
1. Az ókori Kelet intuitív természetszemlélete
2. A buddhizmus és a tantörténet filmpéldája
3. A környezethez fűződő viszony az ókori görög kultúrában és jelenkori kapcsolódásai a filmben
4. A film antik hérosza modern körülmények között
5. Görög demitikus környezetrombolás a XX. század végén
6. Ökológiai szemlélet a középkori és a reneszánsz kultúrában
7. Evangélium és ökológiai szemlélet a filmben
8. Ökológiai látásmód és modern természettudomány: Az ész mindenhatósága és a nevelés
9. Az egyén és környezete: Kaspar Hauser példája

Feladatok a I. Történeti kapcsolatok című részhez

Bibliográfia
Filmográfia

III. Humánökológiai és filmművészeti kapcsolatok a XX. században
1. A tudományos ökológiai szemlélet körvonalai és a filmművészet kialakulása
2. Tudomány és illúzió
3. Az első metropoliszok a filmben: expresszionista szimfóniák, utópisztikus mesék környezete
4. Természet-, társadalom- és embertudományi ismeretek integrációja a XX. század első évtizedeiben
5. Modern emberképek: az elidegenedés környezete a filmben
6. A transzdiszciplináris humánökológia megalapozása
7. Közvetítő rendszerek és alkotói világkép lenyomatai avagy az emberiség térhódítása vs. kudarca a filmben
Feladatok a II. Humánökológiai és filmművészeti kapcsolatok a XX. században című részhez

Bibliográfia

Filmográfia