Ajánlott irodalom
Irodalom
1. Bagdy Emőke-Telkes József (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 37.
2. Bárdossy Ildikó: Általános kiindulópontok a pedagógusképzési programok (curriculumok) fejlesztéséhez. PTE BTK NTI Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék (2010.)
3. Benda József (1994): A humanisztikus kooperatív tanulás innovációs program hatásvizsgálata. Budapest, 17., 24., 67.
4. Benda József (2002): A kooperatív pedagógia szocializációs sikerei és lehetőségei Magyarországon II. Új Pedagógiai Szemle, 10. sz.
5. Buzan, T. (1983): Use Both Sides of your Brain. Dutton, New York.
6. Dancsó Tünde (2005): A szociális kompetencia megjelenése a Nemzeti alaptanterv kiemelt fejlesztési feladataiban. Új Pedagógiai Szemle, 4. sz.
7. Meleg Csilla: Egész-ség, Egy szervezetfejlesztési program körvonalai, Új Pedagógiai Szemle 2000/12. 34-42.o.
8. Nagy József (2005): A hagyományos pedagógiai kultúra csődje. Az Iskolakultúra 6-7. sz.
9. Nagy József, XXI. század és nevelés című könyvében 178-194., 234-239. (Osiris Kiadó,Budapest, 2000. 182-191.)
10. Nagy Mária: Új kompetenciaelvárások és új képzési gyakorlatok a tanári szakmában. Új Pedagógiai Szemle, 2004. 4-5.
11. Orbán Józsefné (2009) A kooperatív tanulás: szervezés és alkalmazás - együttműködés a tanulásban. Orbán és Orbán Bt, Pécs.
12. Orbán Józsefné: A kooperatív tanulás szerepe a proszocialitásra nevelésben In: Bertók Rózsa, Barcsi Tamás, Bécsi Zsófia, Lénárt Imre: Professziók-etikák-relációk 98-104. ETHOSZ, Pécs, 2007. Vö.: Nagy József, XXI. század és nevelés című könyvében 178-194., 234-239. (Osiris Kiadó,Budapest, 2000. 182-191.)
13. Orbán Józsefné (2001): Egy kooperatív pedagógia ( HKT) elméleti alapjai és a jelenlegi tapasztalatok (dolgozat)
14. (Óhidy Andrea: (2009): Az eredményes tanítási óra jellemzői (http://www.ofi.hu/tudastar/ohidy-andrea)
15. Paul Roeders és Gefferth Éva (1997): A hatékony tanulás titka. Bp., Calibra Kiadó. 41.
16. Rudas János (1997): Delfi örökösei. Gondolat-Kairosz Kiadó, Budapest.
17. TheoryDavid W. Johnson and Roger T. Johnson (1998) Cooperative Learning And Social Interdependence Social Psychological Applications To Social Issues (Magyarra fordította: Csigi László) Megtalálható: Orbán Józsefné (2009.) A kooperatív tanulás: szervezés és alkalmazás - együttműködés a tanulásban. Orbán és Orbán Bt, Pécs.
1. Bagdy Emőke-Telkes József (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 37.
2. Bárdossy Ildikó: Általános kiindulópontok a pedagógusképzési programok (curriculumok) fejlesztéséhez. PTE BTK NTI Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék (2010.)
3. Benda József (1994): A humanisztikus kooperatív tanulás innovációs program hatásvizsgálata. Budapest, 17., 24., 67.
4. Benda József (2002): A kooperatív pedagógia szocializációs sikerei és lehetőségei Magyarországon II. Új Pedagógiai Szemle, 10. sz.
5. Buzan, T. (1983): Use Both Sides of your Brain. Dutton, New York.
6. Dancsó Tünde (2005): A szociális kompetencia megjelenése a Nemzeti alaptanterv kiemelt fejlesztési feladataiban. Új Pedagógiai Szemle, 4. sz.
7. Meleg Csilla: Egész-ség, Egy szervezetfejlesztési program körvonalai, Új Pedagógiai Szemle 2000/12. 34-42.o.
8. Nagy József (2005): A hagyományos pedagógiai kultúra csődje. Az Iskolakultúra 6-7. sz.
9. Nagy József, XXI. század és nevelés című könyvében 178-194., 234-239. (Osiris Kiadó,Budapest, 2000. 182-191.)
10. Nagy Mária: Új kompetenciaelvárások és új képzési gyakorlatok a tanári szakmában. Új Pedagógiai Szemle, 2004. 4-5.
11. Orbán Józsefné (2009) A kooperatív tanulás: szervezés és alkalmazás - együttműködés a tanulásban. Orbán és Orbán Bt, Pécs.
12. Orbán Józsefné: A kooperatív tanulás szerepe a proszocialitásra nevelésben In: Bertók Rózsa, Barcsi Tamás, Bécsi Zsófia, Lénárt Imre: Professziók-etikák-relációk 98-104. ETHOSZ, Pécs, 2007. Vö.: Nagy József, XXI. század és nevelés című könyvében 178-194., 234-239. (Osiris Kiadó,Budapest, 2000. 182-191.)
13. Orbán Józsefné (2001): Egy kooperatív pedagógia ( HKT) elméleti alapjai és a jelenlegi tapasztalatok (dolgozat)
14. (Óhidy Andrea: (2009): Az eredményes tanítási óra jellemzői (http://www.ofi.hu/tudastar/ohidy-andrea)
15. Paul Roeders és Gefferth Éva (1997): A hatékony tanulás titka. Bp., Calibra Kiadó. 41.
16. Rudas János (1997): Delfi örökösei. Gondolat-Kairosz Kiadó, Budapest.
17. TheoryDavid W. Johnson and Roger T. Johnson (1998) Cooperative Learning And Social Interdependence Social Psychological Applications To Social Issues (Magyarra fordította: Csigi László) Megtalálható: Orbán Józsefné (2009.) A kooperatív tanulás: szervezés és alkalmazás - együttműködés a tanulásban. Orbán és Orbán Bt, Pécs.