Vizuális szemléltetés

Észrevettem, hogy a hagyományos jegyzetelés sok Szabadságírónak erős kihívást jelentett. Az információk feldolgozásának, valamint a megértett dolgok vizuális technikákkal történő bemutatásának engedélyezése jelentősen fokozta a tanulmányi előmenetelt. Távolról sem vagyok művészalkat, de azt vettem észre, hogy tehetségtelenségem felvállalása erősíteni látszott a tanulóimban rejlő művészi önérzetet. A kreatívabb diákok mindjárt kísértést éreztek saját vizuális szemléltetésük előterjesztésére.

Minden tanórán mellékeljünk a vizuális szemléltetéshez diákrajzokat, a hozzájuk tartozó használati útmutatóval együtt. Lehet, hogy tanítványainknak valamiért nem tetszenek majd az ábrák, ez kitűnő lehetőség arra, hogy velük rajzoltassunk jobbakat. Egy egyszerű fekete filctoll és egy fehér papír segítségével diákjaink elkészíthetik saját vizuális szemléltetőanyagukat az adott foglalkozáshoz. Tegyük hozzá a nevüket, valami kis szerzői jogot jelző szimbólumot az eredeti példány alján, majd sokszorosítva osszuk szét az osztálynak. Diákjaink legyenek a munkatársaink, érkezzünk korán a terembe, az ő rajzaikat tűzzük ki a táblára, hogy az új szemléltetőeszközzel vezethessük fel a foglalkozást az osztály számára.