Tedd egyértelművé, hogy elvárod a sikert!

Most futó tanulmányunkban fekete kisiskolásokat tanító három kezdő tanítót figyelünk, hogyan próbálják ezt az üzenetet átadni az első iskolai napon. (Bondy és mások, 2007). A harmadikosok tanítója felolvasott egy történetet a tévedések elkerülhetetlenségéről, és a kitartás fontosságáról. Saját történetet is megosztott velük egy személyes balsikerről, valamint saját optimizmussal és állhatatossággal kapcsolatos filozófiáját. Az ötödikesek tanára olyan bátorító megjegyzéseket ismételgetett, mint pl.: „Ugye milyen könnyű volt?"

Egy Cushman (2003) által megkérdezett diák így foglalta össze egy a siker kultúráját létrehozó tanár lehetőségeit:

Gyakran emlékeztess, hogy a tőlünk telhető legjobbat várod, bátoríts minket erőfeszítéseinkben, akkor is, ha nehézséggel állunk szemben, adj segítő jellegű visszajelzéseket és várd el, hogy mi is ellenőrizzük magunkat... ne hasonlítgass másokhoz, és tarts ki mellettünk. (64-67. old.)