Tedd egyértelművé, hogy elvárod a sikert!
Most
futó tanulmányunkban fekete kisiskolásokat tanító három kezdő
tanítót figyelünk, hogyan próbálják ezt az üzenetet átadni az
első iskolai napon. (Bondy és mások, 2007). A harmadikosok
tanítója felolvasott egy történetet a tévedések
elkerülhetetlenségéről, és a kitartás fontosságáról. Saját
történetet is megosztott velük egy személyes balsikerről,
valamint saját optimizmussal és állhatatossággal kapcsolatos
filozófiáját. Az ötödikesek tanára olyan bátorító
megjegyzéseket ismételgetett, mint pl.: „Ugye milyen könnyű
volt?"
Egy Cushman (2003) által megkérdezett diák így foglalta össze egy a siker kultúráját létrehozó tanár lehetőségeit:
Gyakran emlékeztess, hogy a tőlünk telhető legjobbat várod, bátoríts minket erőfeszítéseinkben, akkor is, ha nehézséggel állunk szemben, adj segítő jellegű visszajelzéseket és várd el, hogy mi is ellenőrizzük magunkat... ne hasonlítgass másokhoz, és tarts ki mellettünk. (64-67. old.)