Tudatosan felépített kapcsolatrendszer

Cushman és Rogers (2008) által megkérdezett középiskolás diákok kifejtették, hogy a „bizonyítsd be, hogy kedvelsz minket és érdeklünk téged" igénnyel élnek a tanár irányában (65. old.). Egyik módja ennek a „szeretnélek megismerni" típusú kérdőívek kiosztása (lásd: Cushman és Rogers, 2008, példák), de ilyen kérdőívek csak akkor hatásosak, ha a diákok őszinte érdeklődésedet tapasztalják, és az innen szerzett információkat fel is használod.

A naponta létrejövő személyes kapcsolattartás azonban fontosabb a formális kérdőíveknél. Egy mosoly, egy vállra helyezett kéz, a tanulók néven szólítása, vagy egy jól irányzott kérdés, melyből a diák látja, hogy emlékszel valamely korábbi megjegyzésére, ezek azok az apró gesztusok, melyek igazán hatásosak a kapcsolatépítésben. Soha ne becsüld le ezek erejét.