Váljunk Kedvesen Követelővé
Ez az idézet, mely Philadelphia és Pennsylvania államokban, 200 mélyszegény környezetben élő gyermekkel készült interjúkból származik, rávilágít a kedvesen követelő hozzáállás másik oldalára. A kedvesen követelő törődés rendíthetetlen kitartást jelent két dologban: a diákoknak tanárukkal és egymással szemben is tisztelettel kell viselkedniük, és eredményesnek kell lenniük azon elméleti feladatokban, melyek jövőjük szempontjából fontosak. Az ilyen tanárok alkalmazzák az elvet, melyet Wilson és Corbett (2001) „semmi kifogás" filozófiájának nevez.
A kedvesen követelő úgy közelít diákjaihoz - különösképpen azokhoz, akik magatartásukkal zavart okoznak az osztályban -, ami egy szokatlanul pozitív figyelem, egy őszinte törődés, dacára akárminek is, amit csak a tanuló mond, vagy cselekszik. (Rogers, 1957) A szokatlanul pozitív figyelem hajtóereje az egyén fejlődésének képességébe vetett hit. Ezt az attitűdöt a tanár az alábbi három cselekedettel közvetíti.