Váljunk Kedvesen Követelővé

A folyamat, mely során kedvesen követelővé válhatsz, olyan törődő kapcsolat kiépítésével kezdődik, mely meggyőzi a diákokat arról, hogy hiszel bennük. A közmondás szerint: „Nem az számít, mit mondasz, hanem az, ahogyan mondod!". Mikor kedvesen követelőként lépsz fel, számít az, hogy hogyan mondasz dolgokat, de sokkal inkább az számít, hogy ki is vagy te, mit gondolnak a diákok a szándékaidról. Ha a diákok tudják, hogy hiszel bennük, akkor még a durvább megjegyzéseket is olyan személy törődéseként fogják fel, aki szívén viseli az ő érdekeiket. Egy diák így írta le ezt: „Tiszta szívből, jóindulatból gondolta." (Wilson és Corbett, 2001, 91. old.).

Ez az idézet, mely Philadelphia és Pennsylvania államokban, 200 mélyszegény környezetben élő gyermekkel készült interjúkból származik, rávilágít a kedvesen követelő hozzáállás másik oldalára. A kedvesen követelő törődés rendíthetetlen kitartást jelent két dologban: a diákoknak tanárukkal és egymással szemben is tisztelettel kell viselkedniük, és eredményesnek kell lenniük azon elméleti feladatokban, melyek jövőjük szempontjából fontosak. Az ilyen tanárok alkalmazzák az elvet, melyet Wilson és Corbett (2001) „semmi kifogás" filozófiájának nevez.

A kedvesen követelő úgy közelít diákjaihoz - különösképpen azokhoz, akik magatartásukkal zavart okoznak az osztályban -, ami egy szokatlanul pozitív figyelem, egy őszinte törődés, dacára akárminek is, amit csak a tanuló mond, vagy cselekszik. (Rogers, 1957) A szokatlanul pozitív figyelem hajtóereje az egyén fejlődésének képességébe vetett hit. Ezt az attitűdöt a tanár az alábbi három cselekedettel közvetíti.