Tartalomjegyzék


ELŐSZÓ
BEVEZETÉS


   
I. CURRICULUM, CURRICULUMELMÉLET ÉRTELMEZÉSE(I)

I. 1. A curriculum értelmezése(i), a tantervi műfajtípusok

I. 2. A curriculumelmélet értelmezése(i), kutatási irányai
II. A CURRICULUM MINT TANTERVI MŰFAJ

II. 1. A curriculum mint tantervi műfaj fogalma, komponensei

II. 2. A curriculum szóösszetételekben: a zárt, a nyitott, a core, a local curriculum, az extracurriculum jelentése
III. A CURRICULUMFEJLESZTŐ SZAKEMBER (SZAKPEDAGÓGUS) ÉS PEDAGÓGUS KOMPETENCIÁI

III. 1. A kompetencia szó jelentése

III. 2. A curriculumfejlesztő szakember

III. 3. A pedagógus szerepe a curriculumok felhasználásában és fejlesztésében
IV. A CURRICULUMFEJLESZTÉS ALAPKÉRDÉSEI

IV. 1. A tervezés alapkérdései és a a curriculumfejlesztés

IV. 2. Projekt típusú tervezés

IV. 3. A rendszerszemléletű megközelítés és a curriculum(fejlesztés)
V. A CURRICULUMFEJLESZTÉST MEGALAPOZÓ RENDSZERKOMPONENSEK

V. 1. A kétpólusú tartalmi szabályozás

V. 2. A helyi curriculum értelmezése, a helyi curriculum tervezése

V. 3. A helyi curriculumfejlesztés főbb területei


  V. 3. 1. A helyzetfeltárás


  V. 3. 2. Az intézmény fő célkitűzései


  V. 3. 3. Az oktatás tartalmi struktúrája


  V. 3. 4. Az oktatás szervezési keretei


  V. 3. 5. Az oktatás és a helyi curriculum értékelése
      V. 3. 6. A pedagógusok curriculumfejlesztési feladatai
      V. 3. 7. Az egyes tantárgyak helyi programjai
      V. 3. 8. Az egyes tanárok tanítási programjai
      V. 3. 9. Az egyes tanulók tanulási programjai
  V. 4. A curriculum fő alkotóelemei, és megfogalmazásuk a különböző rendszerszinteken
      V. 4. 1. A célok
      V. 4. 2. A tananyag
      V. 4. 3. A követelmények (a tanulási célok)
   
FOGALMAK
IRODALOMJEGYZÉK
DIGITÁLIS DOKUMENTUMOK