Az előadás értékelése
Az előadó megpróbálta a nehéz körülmények ellenére is tartani a kitűzött célokat, és rutinjának köszönhetően kezelte a problémás diákok zavaró magatartását. Az előadás frontális módszereket alkalmazott, nem volt mód valódi interaktív foglalkozás tartására.
Az előadás előnyei:
- Rutinos előadó, jól felépített előadás
- Használ digitális eszközöket a szemléltetésre
- Együtt említi a legális és illegális drogokat
- Felhívja a figyelmet az egészséges életmód fontosságára
- Fontos és hiteles információkat ad át a hallgatóságnak
- Nem valósult meg valódi interaktivitás a hallgatók és az előadó között
- Nem volt lehetőség egyéni vagy csoportos munkára, kooperatív módszerek alkalmazására
- Az információ átadása esetleges, sokan passzívak maradtak, a hallgatóság harmada távozott az előadás felénél
- A hallgatók többsége nem volt fogékony a téma iránt, mivel nem voltak érintettek, vagy épp más elfoglaltságuk lett volna, de kötelezővé tették a részvételt.
- Akik érintettek lehettek a drogok terén, azok vagy nem akarták magukra felhívni a figyelmet, vagy pont ellenkezőleg, élvezték a lehetőséget, hogy hangot adjanak a drogok iránti érdeklődésüknek.
- Az előadást nem követte visszacsatolás, megbeszélés vagy számonkérés
- pedagógus, nevelőtanár vagy kortárs segítő helyett külső előadó tartja
- nem fejt ki hosszú távú hatást
- inkább az elrettentésre épít, és erősíti a kriminalizáló hatást
- nem képes tartós értékek átadására
- nem tud elérni attitűdváltozást