Az előadás értékelése

Az előadó megpróbálta a nehéz körülmények ellenére is tartani a kitűzött célokat, és rutinjának köszönhetően kezelte a problémás diákok zavaró magatartását. Az előadás frontális módszereket alkalmazott, nem volt mód valódi interaktív foglalkozás tartására.

Az előadás előnyei:
  • Rutinos előadó, jól felépített előadás
  • Használ digitális eszközöket a szemléltetésre
  • Együtt említi a legális és illegális drogokat
  • Felhívja a figyelmet az egészséges életmód fontosságára
  • Fontos és hiteles információkat ad át a hallgatóságnak
A sikeres prevenció ellen szóló érvek:
  • Nem valósult meg valódi interaktivitás a hallgatók és az előadó között
  • Nem volt lehetőség egyéni vagy csoportos munkára, kooperatív módszerek alkalmazására
  • Az információ átadása esetleges, sokan passzívak maradtak, a hallgatóság harmada távozott az előadás felénél
  • A hallgatók többsége nem volt fogékony a téma iránt, mivel nem voltak érintettek, vagy épp más elfoglaltságuk lett volna, de kötelezővé tették a részvételt.
  • Akik érintettek lehettek a drogok terén, azok vagy nem akarták magukra felhívni a figyelmet, vagy pont ellenkezőleg, élvezték a lehetőséget, hogy hangot adjanak a drogok iránti érdeklődésüknek.
  • Az előadást nem követte visszacsatolás, megbeszélés vagy számonkérés
Az előadás az általános prevenció kategóriájába sorolható, nem tudott többet elérni, mint a hiteles és pontos tájékoztatást. A prevencióval kapcsolatos kutatások szerint az ilyen előadás nem hatékony mert:
  • pedagógus, nevelőtanár vagy kortárs segítő helyett külső előadó tartja
  • nem fejt ki hosszú távú hatást
  • inkább az elrettentésre épít, és erősíti a kriminalizáló hatást
  • nem képes tartós értékek átadására
  • nem tud elérni attitűdváltozást