Tartalomjegyzék

Előszó
A téma körülhatárolása
A kutatás célkitűzése - a kutatói kérdés
A téma probléma-háttere - A drogtörvények és a kábítószerpolitika kialakulása
A nemzetközi kábítószer-ellenőrzési rendszer
Az Európai Unió drogstratégiája
Az új európai uniós drogstratégia (EU Drug Strategy)
A hazai drogtörténet, drogpolitika, és a felmérések, kutatások áttekintése
A rendszerváltás utáni drogokkal foglalkozó törvények áttekintése
Drog-politika
A drogproblémák kezelése ciklikus modellje
A hazai drogstratégia előzményei
A „Nemzeti stratégia a kábítószer-probléma visszaszorítására"
A Nemzeti Stratégia felépítése
Prevenciós irányzatok
A prevenció színterei
Az iskolai drogprevenció céljai
A médiaprogramok típusai
A kockázati csoportok, veszélyeztető állapotok
A prevenció céljai és cselekvési terve
Az új „Nemzeti Stratégia a Kábítószer-probléma Visszaszorítása Érdekében"
Az első Nemzeti Stratégia érékelése
A Nemzeti Stratégia záró értékelése
Drogfogyasztási szokások vizsgálata - az előzmények áttekintő bibliográfiája
Droghasználat a mai Magyarországon - középiskolások vizsgálata
Újabb adatok a Droghasználatról a népesség és a fiatalok körében
A prevenció
A prevenció klasszikus hármas felosztása
A kollégiumi prevenciós tevékenységek feltárását célzó, jelen kutatás leírása
A kutatás általános céljai és a kutatási módszerek
Az intézmény kiválasztásáról
A kutatás célcsoportja
A kutatás célkitűzései
A kutatás bemutatás: lépései és leírása
A „Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjának" bemutatása
A tanulók programba történő bekerülésének eljárásrendje
A pécsi Hajnóczy József Középiskolai Kollégium Kodály Zoltán úti Tagintézményének bemutatása
A kollégiumban folyó drogprevenciós tevékenység bemutatása
A kollégiumban zajló prevenciós tevékenységek előzményei
A pályázat bemutatása
A kollégium prevenciós tevékenységének felmérése a drogprobléma tekintetében
A drogprevenciós előadás
Az előadás értékelése
Interjúelemzés
Az Ellenszer program bemutatása
A Kópé kortársképző egyesület bemutatása