Az iskolai drogprevenció céljai
A Stratégia az iskolai drogprevenciót már a korszerű szemlélet szerint az egészségfejlesztés (healthpromotion) keretein belül képzeli el. Ebben az estben egy pozitív üzenetet közvetít a diákok felé, és indirekt módon tudatosítja a „Ne drogozz" üzenetet. Az illegitim drogok megközelítése nem elkülöníthető a legális drogoktól, illetve nem leválasztható az egészség általános és különösen nem az egészség mentális, és pszichés hangsúlyú fejlesztéséről. A következők módszereket szükséges alkalmazni egy sikeres és korszerű prevencióhoz:
- „a legális és illegális drogok együttes kezelése
- az egészségfejlesztés egész-szerű (holisztikus) modelljét alkalmazzák
- a családokat és az elsődleges vonatkozási személyeket is képesek bevonni
- hangsúlyozzák a készségfejlesztést, így a droghasználathoz vezető viselkedés befolyásolását célozzák meg (nem pusztán a tudást, és az attitűdöt)
- foglalkoznak a kortárs (és média) hatásokkal, bevonják kortársakat
- kurrikulumszerűen épülnek be a tananyagba
- lehetőleg már alsó tagozatban, de legkésőbb felső tagozatban alkalmazható (bár a középiskolai kezdés is jobb, mint a semmi)
- figyelembe veszi az iskola szervezeti világát és az iskolát körülvevő helyi közösség felépítését" (ISM, 2001. 66.)