Kezdőoldal
Infoblokk
Tartalomjegyzék
Előszó
Az ókori görög és római nevelés és a történelem
A keresztény nevelés és a történelem
A protestantizmus hatása a történelem tanítására
A történelem tanítása magyarországon a 17-18. Században
Történelemtanítás 1790 után
A történelemtanítás 1849 után
Történelemtanítás a 20. században
Történelemtanítás a Horthy-korszakban
A szellemtörténeti iskola és legnagyobb hatású képviselője: Szekfű Gyula
Klebelsberg Kunó és Kornis Gyula: neonacionalizmus és kultúrfölény
A trianoni békével kapcsolatos érvrendszerek, irredentizmus, revizionizmus
Az oktatás állami szabályozása, törvények és tantervek
Az 1924. XI. tc. a középiskoláról
Az 1934. évi XI. tc. A középiskoláról
A tankönyvek történelemképe a Horthy-korszakban
A tankönyvkiadás lehetőségei és szabályozása a Horthy-korszakban
Történelemtanítás a második világháború után
A pártállami idők történelemoktatása
Felhasznált irodalom
Az oktatás állami szabályozása, törvények és tantervek
« Előző
|
Következő »