Tartalomjegyzék
ELŐSZÓ
AZ ÓKORI GÖRÖG ÉS RÓMAI NEVELÉS ÉS A TÖRTÉNELEM
A KERESZTÉNY NEVELÉS ÉS A TÖRTÉNELEM
A PROTESTANTIZMUS HATÁSA A TÖRTÉNELEM TANÍTÁSÁRA
A TÖRTÉNELEM TANÍTÁSA MAGYARORSZÁGON A 17-18. SZÁZADBAN
Hármas Kis Tükör
Ratio Educationis, 1777
Történelem a felsőoktatásban a 18. században és a 19. század első felében
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS 1790 UTÁN
A II. Ratio Educationis, 1806 „Recta Iuventutis institutio"
Történelem a felsőoktatásban a 19. század első felében
Katolikus történelemoktatás a 19. század első felében
A jezsuiták és a piaristák szerepe a 18. század végének történetírásában
Protestáns tervezetek, tankönyvek
Budai Ézsaiás (1766-1841)
Péczely József
A TÖRTÉNELEMTANÍTÁS 1849 UTÁN
Az Entwurf hatása a történelemtanításra
A dualizmus korának történetírása és annak hatása a történelemtanításra
1885. évi kongresszus hatása
Történelem tankönyvek a dualizmus időszakában
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS A 20. SZÁZADBAN
Történelemtanítás a Horthy-korszakban
A szellemtörténeti iskola és legnagyobb hatású képviselője: Szekfű Gyula
Klebelsberg Kunó és Kornis Gyula: neonacionalizmus és kultúrfölény
A trianoni békével kapcsolatos érvrendszerek, irredentizmus, revizionizmus
Az oktatás állami szabályozása, törvények és tantervek
Az 1924. XI. tc. a középiskoláról
Az 1934. évi XI. tc. A középiskoláról
A tankönyvek történelemképe a Horthy-korszakban
A tankönyvkiadás lehetőségei és szabályozása a Horthy-korszakban
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS A MÁSODIK VILÁGHÁBORÚ UTÁN
1945-1948 az átmenet évei
Az oktatás újjászervezése a második világháború után
Új, demokratikus tantervek és tervezetek
A tankönyvek 1945-1948 között
A tanárok átképzése
Az iskolák államosítása
A PÁRTÁLLAMI IDŐK TÖRTÉNELEMOKTATÁSA
A történetírás új irányvonalai
A történetírás a kemény diktatúrában
A történetírás a puha diktatúrában
A szocialista tantervek
Az 1950-es tantervek
Tantervi reformok az '50-es és '60-as években
Tantervi reformok a '70-es évektől a rendszerváltásig
A szocialista tankönyvek
Felhasznált irodalom
AZ ÓKORI GÖRÖG ÉS RÓMAI NEVELÉS ÉS A TÖRTÉNELEM
A KERESZTÉNY NEVELÉS ÉS A TÖRTÉNELEM
A PROTESTANTIZMUS HATÁSA A TÖRTÉNELEM TANÍTÁSÁRA
A TÖRTÉNELEM TANÍTÁSA MAGYARORSZÁGON A 17-18. SZÁZADBAN
Hármas Kis Tükör
Ratio Educationis, 1777
Történelem a felsőoktatásban a 18. században és a 19. század első felében
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS 1790 UTÁN
A II. Ratio Educationis, 1806 „Recta Iuventutis institutio"
Történelem a felsőoktatásban a 19. század első felében
Katolikus történelemoktatás a 19. század első felében
A jezsuiták és a piaristák szerepe a 18. század végének történetírásában
Protestáns tervezetek, tankönyvek
Budai Ézsaiás (1766-1841)
Péczely József
A TÖRTÉNELEMTANÍTÁS 1849 UTÁN
Az Entwurf hatása a történelemtanításra
A dualizmus korának történetírása és annak hatása a történelemtanításra
1885. évi kongresszus hatása
Történelem tankönyvek a dualizmus időszakában
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS A 20. SZÁZADBAN
Történelemtanítás a Horthy-korszakban
A szellemtörténeti iskola és legnagyobb hatású képviselője: Szekfű Gyula
Klebelsberg Kunó és Kornis Gyula: neonacionalizmus és kultúrfölény
A trianoni békével kapcsolatos érvrendszerek, irredentizmus, revizionizmus
Az oktatás állami szabályozása, törvények és tantervek
Az 1924. XI. tc. a középiskoláról
Az 1934. évi XI. tc. A középiskoláról
A tankönyvek történelemképe a Horthy-korszakban
A tankönyvkiadás lehetőségei és szabályozása a Horthy-korszakban
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS A MÁSODIK VILÁGHÁBORÚ UTÁN
1945-1948 az átmenet évei
Az oktatás újjászervezése a második világháború után
Új, demokratikus tantervek és tervezetek
A tankönyvek 1945-1948 között
A tanárok átképzése
Az iskolák államosítása
A PÁRTÁLLAMI IDŐK TÖRTÉNELEMOKTATÁSA
A történetírás új irányvonalai
A történetírás a kemény diktatúrában
A történetírás a puha diktatúrában
A szocialista tantervek
Az 1950-es tantervek
Tantervi reformok az '50-es és '60-as években
Tantervi reformok a '70-es évektől a rendszerváltásig
A szocialista tankönyvek
Felhasznált irodalom