Visszhangok a képzésről

A kérdőíves vizsgálat kiegészítéseként készített interjúk elkészítésével az volt a célom, hogy alátámasszam, illetve cáfoljam az írásos kikérdezés módszerével kapott eredményeket a társadalmi integráció és a pedagógiai innováció vonatkozásában. Hét alkalommal történt beszélgetések során összesen kilenc személyt kérdeztem meg, mivel két alkalommal páros interjút készítettem. A kérdezettek a Gandhi Közalapítványi Gimnázium és Kollégium Felnőttoktatási Tagozatának dolgozói, illetve az első két évfolyamon, 2004-ben és 2006-ban végzett diákjai. Az interjúalanyokat bemutató táblázat adataiból kitűnik, hogy igyekeztem a kérdezettek életkor, etnikai hovatartozás és státusz tekintetében egyensúlyt kialakítani.

A pedagógusok közül nyilatkozott a tagozat vezetője (nő, 33, magyar) egy a tagozaton kezdetektől tanító, más intézményekben is felnőttoktatási gyakorlattal rendelkező kolléga (nő, 48, magyar), valamint két nyelvtanár, akik a Gandhi Közalapítványi Gimnázium és Kollégium Nappali Tagozatának első végzős évfolyamán tettek érettségi vizsgát 2000-ben (férfi, 25/26, roma/cigány). 2002 és 2004 között volt diákjaim köréből interjúalany szerepet vállalt az első végzett évfolyamról egy magyar, 46 éves nő, egy 32 éves roma férfi, valamint egy 34 éves, roma nő. A második végzős évfolyamról interjúalany szerepet vállalt egy 28 éves cigány nő, valamint egy 48 éves magyar nő.