AZ ALAPELVEK RENDSZERE

Ez eddigiekből kitűnik talán, hogy a kooperatív tanulásszervezés oktatói adaptációja szempontjából kulcskérdés a kooperatív alapelvek megismerése, elsajátítása, hogy a kooperatív tanulásszervezéstől várható hatékonyság és eredményesség javulása megjelenjen a kooperatív tanulásszervezésre vállalkozó oktatók gyakorlatában is. A kooperatív alapelvek rendszerét már többször is bemutattuk (Arató - Varga 2006, Arató 2011a) részint a pedagógusok és hallgatóink, részint az érdeklődő neveléstudományi diskurzus számára. Másutt a kooperatív alapelvek rendszerének kiterjeszthetősége miatt mutattuk be hogyan alkalmazhatóak az alapelvek közoktatás-fejlesztési szinten is (Arató - Varga 2005). Az alábbiakban alapvetően az oktatói adaptáció szempontjából mutatjuk be az alapelvek rendszerét, illeszkedve e tanulmánykötet célkitűzéseihez.