Dr. Ámbédkar Gimnázium
2007-ben a - Derdák Tibor aktív közreműködésével létrehozott - „Dzsaj Bhím" buddhista közösség az észak-kelet magyarországi Sajókazán alapította meg iskoláját. Ebben a főként roma-lakta szegény régióban az érettségizett népesség a lakosság mindössze 1%-át teszi ki.
Az iskola névadója, Dr. Ámbédkar, az érinthetetlenek kasztjából származó indiai politikusként, a szociális mobilitás kapcsán az ön-segélyezés jelentőségét hangsúlyozta - az alapítók szerint e teória alkalmazásának komoly hasznát vehetnék a magyarországi cigányság felemelkedésének ügyén fáradozók.
Bár a gimnázium szegregált társadalmi környezetben működik, tanárainak fő célkitűzése, hogy diákjaik a magyar társadalom integrálódott polgárai legyenek - az asszimiláció csapdáját elkerülve. Az intézményi szándék értelmében a gimnázium képes az oktatás csatornáin keresztül a helyi lakosok számára kiutat mutatni a szegénységből, s e környezeti ingert mindenki számára élvezhetővé tenni.
Céljai elérése érdekében az iskola egyénre szabott oktatást kínál. Modern, naprakész tudás közvetítése mellett az itt tanítók szándéka, hogy bátorítsák diákjaikat saját, nemzetiségükhöz köthető értékeik felismerésében és tudatos felvállalásában, s legyenek képesek ezek integrálására, miközben felkészülnek az érettségi vizsgákra.