MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZEREK ÉS MÓDSZEREK
1. ábra: Fogalomgyűjtés
A 8:00 és 18:00 óra között zajló órafolyam az ismerkedő, csoportalakító szakaszon kívül a következő részekre tagozódott: a különféle a minőség-fogalmak megismerése (egyéni olvasással: a csoportban mindenki kapott egy fogalmat, majd párban elmondták egymásnak. Közben mindenki egyéni jegyzetet készített, akinél nem az éppen ismertetett fogalom volt. A résztvevők azt az instrukciót kapták, hogy aki beszélt, nem jegyzetelhetett, és aki jegyzetelt, nem szólhatott, csak az ismertetett fogalom megértésének érdekében. Az elolvasott és lejegyzetelt fogalmak végül az előzetesen kivágott papírlapokra kerültek.
Ezt követően a témában szakirodalmi kitekintés történt - helyben elolvasott szövegek alapján - amelynek a feldolgozási módja lényegkiemelés (aláhúzással a szövegben) volt, majd utána írásos csoportforgó formájában, az egy öt osztással rendelkező táblázat-eszközt használva három lényeges dolog beírása cellánként. Végül az elkészült táblázat a csoportok között körbejárt. A sikeres oktatás kulcsfeltételeinek tanulmányozására (hatékonyság, eredményesség, méltányosság) egy szakértői csoport kialakítása történt, résztvevőnként egy alapelv elolvasásával. Az azonos szerepűek azt az instrukciót kapták, hogy külön üljenek össze, majd egy szöveget kaptak, amelyet egyéni olvasást követően csoportforgóban mondtak el. Ezt elvégezve a „szakértők" visszaültek a csoportokhoz és elmondták az olvasottakat, tanultakat. A csoport tagjai kérdeztek és egyéni jegyzetet készítettek. A szakasz végén plakát (közös jegyzet) készült, amely részben az összegzést - részben a tanulássegítést: az ellenőrzésben segítette.
2. ábra Triós interjú