ELŐSZÓ |
BEVEZETÉS |
|
|
|
|
I. CURRICULUM, CURRICULUMELMÉLET
ÉRTELMEZÉSE(I)
|
|
I. 1. A curriculum
értelmezése(i), a tantervi műfajtípusok
|
|
I. 2. A curriculumelmélet
értelmezése(i), kutatási irányai |
II. A CURRICULUM MINT TANTERVI MŰFAJ |
|
II. 1. A curriculum mint
tantervi műfaj fogalma, komponensei |
|
II. 2. A curriculum
szóösszetételekben: a zárt, a nyitott, a core, a local curriculum, az
extracurriculum jelentése |
III. A CURRICULUMFEJLESZTŐ SZAKEMBER (SZAKPEDAGÓGUS)
ÉS PEDAGÓGUS
KOMPETENCIÁI
|
|
III. 1. A kompetencia szó
jelentése |
|
III. 2. A
curriculumfejlesztő szakember |
|
III. 3. A pedagógus szerepe
a curriculumok felhasználásában és fejlesztésében |
IV. A CURRICULUMFEJLESZTÉS ALAPKÉRDÉSEI |
|
IV. 1. A tervezés
alapkérdései és a a curriculumfejlesztés |
|
IV. 2. Projekt típusú
tervezés |
|
IV. 3. A rendszerszemléletű
megközelítés és a curriculum(fejlesztés) |
V. A CURRICULUMFEJLESZTÉST MEGALAPOZÓ
RENDSZERKOMPONENSEK
|
|
V. 1. A kétpólusú tartalmi
szabályozás
|
|
V. 2. A helyi curriculum
értelmezése, a helyi curriculum tervezése
|
|
V. 3. A helyi
curriculumfejlesztés főbb területei
|
|
|
|
V. 3. 1. A helyzetfeltárás |
|
|
|
V. 3. 2. Az intézmény fő célkitűzései |
|
|
|
V. 3. 3. Az oktatás tartalmi struktúrája |
|
|
|
V. 3. 4. Az oktatás szervezési keretei |
|
|
|
V. 3. 5. Az oktatás és a helyi curriculum
értékelése |
|
|
|
V. 3. 6. A pedagógusok curriculumfejlesztési feladatai |
|
|
|
V. 3. 7. Az egyes tantárgyak helyi programjai |
|
|
|
V. 3. 8. Az egyes tanárok tanítási programjai |
|
|
|
V. 3. 9. Az egyes tanulók tanulási programjai |
|
V. 4. A
curriculum fő alkotóelemei, és megfogalmazásuk a különböző rendszerszinteken |
|
|
|
V. 4. 1. A célok |
|
|
|
V. 4. 2. A tananyag |
|
|
|
V. 4. 3. A követelmények (a tanulási
célok) |
|
|
FOGALMAK |
IRODALOMJEGYZÉK |
DIGITÁLIS DOKUMENTUMOK
|